Tags

, , ,


LogoΣτο βίντεο που ακολουθεί, το οποίο έχει διάρκεια περίπου 160 λεπτά, καταγράφεται απόσπασμα από την 3η Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση (ΟΣΣ) της Θεματικής Ενότητας ΕΛΠ 31: Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό”. Βασικό αντικείμενο της 3ης ΟΣΣ ήταν η εισαγωγή στον Ευριπίδη και ειδικά στην τραγωδία Εκάβη.

Οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις αποτελούν βασικό κομμάτι της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ). Πρόκειται για συναντήσεις τετράωρης διάρκειας, που διεξάγονται περίπου κάθε 7 εβδομάδες και τοποθετούνται στις αρχές κάθε υποενότητας του μαθήματος. Στις συναντήσεις αυτές διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν την ευκαιρία να έλθουν ενώπιος ενωπίω και να συζητήσουν βασικά στοιχεία της διδακτέας ύλης, την οποία οι φοιτητές θα πρέπει να προσπελάσουν στις εβδομάδες που ακολουθούν. Στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπως και σε άλλα ανοικτά πανεπιστήμια, οι ΟΣΣ πλαισιώνουν και συμπληρώνουν άλλες μορφές επικοινωνίας εντός των διδακτικών ομάδων, όπως η επικοινωνία μέσω της ασύγχρονης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-Class, οι ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσω της σύγχρονης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης Elluminate Live!, η γραπτή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η τηλεφωνική επικοινωνία, οι κατ’ ιδίαν ώρες συνεργασίας μεταξύ καθηγητών και φοιτητών κ.ά. Επί του παρόντος, οι ΟΣΣ του πτυχιακού Προγράμματος «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» (ΕΛΠΟΛ) διοργανώνονται σε τρεις πόλεις (Λευκωσία, Αθήνα, Θεσσαλονίκη).σε μια τυπική ΟΣΣ του ΕΛΠΟΛ η διδακτική ομάδα λαμβάνει από τον Καθηγητή-Σύμβουλο: (α) λεπτομερή ανατροφοδότηση σχετικά με την εργασία, η οποία μόλις έχει αξιολογηθεί και η οποία αποτελούσε τη βάση της προηγούμενης θεματικής-χρονικής ενότητας (στην 1η ΟΣΣ αντ’ αυτού δίνονται γενικές κατευθύνσεις για το μάθημα)· (β) συμβουλευτικές κατευθύνσεις για τη μελέτη της ενότητας που έπεται (μέθοδος προσέγγισης του εκπαιδευτικού υλικού, ο ρόλος της γραπτής εργασίας ως μέσου προσπέλασης της ύλης και ως μεθόδου αυτοδιδασκαλίας κτλ)· (γ) περισσότερες πληροφορίες για το επιστημονικό αντικείμενο της ενότητας με τη μορφή σύντομης διάλεξης ή/και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ή/και φοιτητικών παρουσιάσεων ή/και άλλα μέσα· (δ) άλλα στοιχεία.

Βασική καινοτομία της ΟΣΣ του ΑΠΚΥ είναι η λεγόμενη “υβριδική” μέθοδος. Ο όρος «υβριδικές ΟΣΣ» περιγράφει το ιδιάζον εκείνο είδος ΟΣΣ, με το οποίο το ΑΠΚΥ επιχειρεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ομάδες των οποίων ο φοιτητικός πληθυσμός είναι διάσπαρτος ανά την ελλαδική και κυπριακή επικράτεια σε βαθμό που η φυσική παρουσία των φοιτητών στη συνάντηση καθίσταται δυσχερής. Η «υβριδικότητα» της συνάντησης έγκειται στο γεγονός ότι μέρος του ακροατηρίου είναι παρόντες στην αίθουσα διδασκαλίας, ενώ οι λοιποί φοιτητές συνδέονται με την αίθουσα μέσω της συγχρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης Blackboard Collaborate.Στην υβριδική ΟΣΣ, δηλαδή, μέρος της διδακτικής ομάδας παρευρίσκεται στον χώρο εν σώματι και άλλο μέρος, φοιτητές οι οποίοι για διάφορους λόγους αδυνατούν να μεταβούν στον χώρο διδασκαλίας (πρακτικούς, επαγγελματικούς, οικονομικούς, προσωπικούς, άλλους), συνδέεται με την αίθουσα ψηφιακά. Περισσότερα για τις υβριδικές ΟΣΣ μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Δείτε το απόσπασμα της ΟΣΣ που αφορά στην Εκάβη του Ευριπίδη στο βίντεο που ακολουθεί. Τις διαφάνειες που προβλήθηκαν στο μάθημα μπορείτε να τις κατεβάσετε από δω. Τα πνευματικά δικαιώματα του μαθήματος ανήκουν στον γράφοντα:

Advertisements