Tags

, , , , , , , , , , , ,


Slide01Δεν μπορεί να κατανοήσει κανείς την ιδιοπροσωπία του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, αν δεν μελετήσει βαθιά τη λειτουργία του χορού. Τα χορικά άσματα, έστω και αν σπανίως προωθούν τη δράση, δεν είναι απλά μουσικά ιντερλούδια· είναι κρίσιμες στιγμές στις οποίες η εξέλιξη της πλοκής κάνει μια σύντομη παύση και η τραγωδία παίρνει μια ανάσα, για να αποστάξει τον φιλοσοφικό και ηθικό της χυμό.

Στο 17λεπτο βίντεο που ακολουθεί επιχειρούμε να συνοψίσουμε τη λειτουργία του χορού εστιάζοντας σε δύο αρκετά διαφορετικά έργα, τους “Πέρσες” του Αισχύλου και τις “Τραχίνιες” του Σοφοκλή. Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο, για να δείτε το βίντεο.

Η μουσική υπόκρουση προέρχεται από τον δίσκο “Musique de la Grèce antique” του Atrium Musicae de Madrid σε διεύθυση Gregorio Paniagua (περισσότερα για τον δίσκο εδώ).

01